sâmbătă, 28 septembrie 2013

Pământul pe care merg astăzi
Nu-mi mai oferă echilibru.
Soarele care înainte mă alinta
Cu ale sale raze calde,
Acum se preface că nu mă vede.
Norii pe care îi priveam
De-aici, de jos, de pe pământ,
Nu-și mai fac simțită prezența.
Ploaia, singura operă vie
Care-mi încânta urechile
Cu ale ei ritmuri de vioară,
Uneori speriată, alteori zglobie,
Acum a încetat.
Nu o mai aud.
Nu o mai privesc.
Nu o mai simt.
Nu o mai respir.
Acum este doar o operă moartă.
O operă ce a încetat prea devreme,
Prea brusc, prea dintr-o dată.
Vântul după care tânjeam
În lunile toride de vară,
Vântul care mă cuprindea
Cu ale sale aripi,
Acum s-a stins,
Iar din el s-a născut
O liniște funebră.
Valurile mării pe care adoram să plutesc,
Și care, îmi erau, precum
Mâinile unei mame
Ce își leagănă pruncul agitat,
S-au transformat
Într-o mare liniștită,
Într-o mare infinită
De dor, durere, dorințe.
Răsăritul, cel care era precum o transă pentru mine,
Acel răsărit roz, gălbui, portocaliu,
Pentru care renunțam la orice, oricine,
El, ce-a de-a opta minune a lumii,
Un element magic al naturii,
Atât de viu colorat, atât de măreț, atât de melancolic
În lunile de iarnă,
Acum, în prezent,
Pământul mi l-a înghițit,
Iar timpul mi l-a descompus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu